Köpvillkor

Shopen är stängd för uppdatering!

Pris

Samtliga priser i vår webshop anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25% moms.

Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när hastutstallningar.se bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt av vår databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Hastutstallningar.se får inte ingå avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Frakt

Jag tillämpar enhetstaxa 55 kr för order under 1000kr. Order över 1000 kr har gratis frakt.

Jag levererar som standard våra varor med Schenker. Det tar vanligen 2-4 leveransdagar och ibland kan var någonstans i landet du bor göra att det kan det ta 1-2 dagar extra.

Men självklart kan jag hjälpa till med snabbare leverans för dig som behöver. Då tar paketet 1-2 dagar med Posten AB. Om du behöver expressleverans, så betalar du kostnad enligt postens portotabell. Hör av dig innan beställning, så får du reda på exakta kostnaden.

Du kan också välja att hämta upp paketet på en utställning, premiering, tävling eller annat event som vi kommer överens om. I bloggen så kan du följa vilka tillställningar jag åker på eller maila mig på info@hastutstallningar.se

International shipping

We ship to most european countries. Please contact us by mail at hastutstallningar@gmail.com for a quote on the freight cost.

Betalning

Betalning med genom Paypal. Du behöver inte ha ett konto hos paypal utan kan betala med vanligt betalkort. På paypal-kvittot står det betalning till Xenxa AB.

Returer och byten

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att varan kommit till dig. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick. Vi tillämpar Distans- och hemförsäljningslagen. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 14 dagar som beräknas från det att varan kommer till utlämningstället. Alla returer skall skickas med Posten AB.

Reklamation

Vi ställer höga krav på våra leverantörer och garanterar att de varor du beställt av oss levereras felfria. Skulle en vara trots detta vara defekta ber vi dig att kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt. Defekta produkter returneras till oss efter överenskommelse. Beskriv felet och bifoga gärna ett bildunderlag om du har möjlighet. Ofta kontaktar vi leverantören direkt för ett utlåtande. Vid reklamationer tillämpas Konsumentköplagen www.konsumentverket.se och vid en eventuell tvist följer vi så klart  Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Personuppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Vi kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part.

Har du övriga frågor gällande villkor & lagar så kan du besöka konsumentverkets hemsida:www.konsumentverket.se